Nowoczesny model biznesowy


Z pewnością już wiesz, że nie musisz inwestować kapitału w towar, aby móc go sprzedać. Najlepiej jeśli masz już kanał sprzedaży (typu sklep online lub aukcje). Wystarczy, że produkty z hurtowni (dystrybutora) dodasz do oferty swojego kanału sprzedaży, aby błyskawicznie zarabiać na towarze, którego fizycznie nie posiadasz. Pewnie większość z Was już się domyśliła, że dzisiejszym tematem wpisu będzie Dropshipping.
 

Czym jest Dropshipping?
 

Dropshipping to nowoczesny model biznesowy polegający na sprzedaży towaru, którego magazynowaniem i wysyłką zajmuję się inna firma. Czyli Ty sprzedajesz towar w swoim sklepie internetowym bądź na aukcjach internetowych, a dystrybutor czy hurtownia dostarcza go prosto do Twojego klienta. Tym samym nie ponosisz żadnego ryzyka i nie potrzebujesz inwestować w produkty zanim Twój klient nie dokona zakupu u Ciebie.
   

Dropshipping jest modelem, który doskonale sprawdza się na początku rozkręcania sklepu internetowego – pozwala na uruchomienie sklepu niewielkim nakładem środków i skupienie się na aspektach związanych z budowaniem marki, marketingiem i sprzedażą. Rozpoczynając tego typu działalność ograniczamy bardzo istotne koszty – nie wynajmujemy powierzchni magazynowych, nie musimy kupować towaru na magazyn, co ma szczególne znaczenie jeśli zajmiemy się sprzedażą produktów wartościowych, o dużych gabarytach, bądź wolno rotujących. Jest wiele sposobów zarządzania stanami magazynowymi w e-commerce, ale żaden z nich nie pozwoli tak zminimalizować kosztów, jak metodologia bezpośredniej wysyłki od dostawcy. Rozwiązanie to ma oczywiście swoje minusy, ale o tym później.
  

Zobaczmy czy warto się tym zainteresować. Poznajmy wady i zalety tego rodzaju biznesu.
 

Dropshipping nie jest doskonałym, bezstresowym modelem na budowanie udanego biznesu. Model ma wiele konkretnych korzyści, ale jest także wyposażony w szereg wbudowanych komplikacji i problemów które musisz być w stanie rozwiązać. Dobrą wiadomością jest jednak to, że z pewnym starannym planowaniem i uwagą większość tych problemów można rozwiązać, tak aby nie uniemożliwiały budowanie kwitnącego i przede wszystkim dochodowego biznesu dropshipping’owego.
  

Jakie są główne zalety tego typu działalności.
 

 Nie mrozimy kapitału w towarze. Hurtownikowi płacisz dopiero,gdy ktoś zamówi produkt, często gdy otrzymasz pieniądze od klienta.
Oszczędności na magazynie. Nie potrzebujesz wielu produktów w magazynie, wiec ponosisz mniejsze koszty.
Szerszy wybór produktów w twojej ofercie. Pamiętajmy jednak żeby nie przesadzić. Zbyt rozbudowana oferta może niekorzystnie wpłynąć na poziom zamówień. Klienci będą zbyt długo przeglądać ofertę aż do zamówienia może nie dojść.
Czas na marketing i promocje. Nie angażując się w proces wysyłki możesz więcej energii poświecić na zwiększanie ilości klientów w twoim sklepie.
Elastyczność lokalizacja. Firmę dropshippingową można uruchomić praktycznie wszędzie tam gdzie mamy dostęp do Internetu. Tak długo jak można komunikować się z klientami i dostawcami, łatwo jest uruchomić i zarządzać firmą.
 

Oczywiście każdy system ma swoje wady i tak też jest i w tym przypadku .
 

Niższa marża. Niestety kupując pojedyncze sztuki w hurtowni otrzymamy niższą cenę jednak nie będzie ona tak atrakcyjna jak w przypadku większych zamówień. Naczelną zasadą handlu hurtowego jest zasada: „Im więcej zamawiasz tym niszą cenę płacisz za każdą sztukę towaru”
Brak kontroli nad jakością wysyłanych towarów, sposobie pakowania. Podpisujemy się pod przesyłką i ona również o nas świadczy. Jeśli źle dobierzemy hurtowników możemy stracić klientów którzy już coś u nas zamówili. Koszty rosną wraz z ilością przesyłek. Im więcej wysyłamy tym większe koszty ponosimy.
Problemy z inwentaryzacją. Jeśli zaopatrujesz swój sklep u jednego producenta jest stosunkowo łatwe śledzenie obecnego stanu jego magazynu oraz statusu przesyłek. Ale kiedy pozyskujesz towar z wielu źródeł które realizują zamówienia także dla innych sprzedawców, statusy zapasów zmieniają się jak w kalejdoskopie. Istnieją jednak sposoby, aby lepiej synchronizować inwentaryzacje sklepu z dostawcami, jednak nic nigdy nie działa zawsze w każdych warunkach na 100% wiec mogą występować problemy z płynnością, a z kolei dostawcy nie zawsze potrafią obsługują odpowiednią technologie.
Złożoność przesyłki. Jeśli pracujesz z wieloma dostawcami, a większość sprzedawców tak robi, to przesyłki będą nadawane z różnych miejsc co komplikuje sprawę w przypadku zamówienia przez klienta kilku produktów które znajdują się w różnych magazynach. Będziesz wtedy ponosić zwielokrotnione koszty przesyłki, gdyż nie jest mądrym rozwiązaniem przekierowywanie w tym wypadku kosztów na klienta gdyż uzna on że zamierzasz mówiąc kolokwialnie „przyciąć go na przesyłce” Problem rozwiązuje się w przypadku gdy dostawca oferuje darmową przesyłkę a jest to dość często spotykane.
Błędy dostawcy. Chyba każdy z nas był obwiniany za coś, co nie było jego winą, ale trzeba było przyjąć odpowiedzialność za pomyłkę? Nawet najlepsi dostawcy dropshippingowi popełniają błędy w realizacji zamówień . Pomyłki za które trzeba wziąć odpowiedzialność i przeprosić. Z kolei przeciętni i słabi dostawcy spowodują niekończącą się fale frustracji klientów zażenowanych brakującymi elementami, długimi przesyłkami i niskiej jakości pakowania, a te wszystkie czynniki mogą uszkodzić reputację Twojej firmy.
  

Jak to wygląda w praktyce?
 

System sklepu internetowego, a także system dystrybutora są w omawianym modelu ze sobą zintegrowane. Klient składa zamówienie przez sklep internetowy. System wysyła automatycznie informację o zamówieniu do dystrybutora, który potwierdza dostępność produktu i rezerwuje go (o ile oczywiście produktu faktycznie jest „na stanie”). Sklep po otrzymaniu informacji zwrotnej o dostępności produktu, wysyła do klienta wiadomość z potwierdzeniem zakupu. Klient płaci za produkt, sprzedający natomiast płaci dystrybutorowi (opłatę pomniejszoną o swój zysk, czyli płaci cenę hurtową), który pakuje i wysyła zamówienie do klienta. Pośrednik czyli sklep nawet nie ma fizycznego kontaktu z przesyłką. Wymiana „informacji” pomiędzy sklepem a dystrybutorem odbywa się w sposób automatyczny, więc tak naprawdę potwierdzenie o przyjęciu zamówienia przez sklep, wysyłane jest do klienta w bardzo krótkim czasie od jego złożenia. Klient właściwie nie odczuwa tego, że sklep, przez który składa zamówienie, nie korzysta ze swoich magazynów.
 

czym jest dropshipping, jak zarabiać
Podsumowanie:
 

Dropshipping jest modelem sprzedaży przez Internet, który daje możliwość założenia oraz poprowadzenia własnego sklepu internetowego przy niewielkim początkowym wkładzie własnym oraz przede wszystkim bez ryzyka utraty inwestycji w towar dla sklepu. Zgodnie z tym modelem korzystamy z magazynów dystrybutora, będąc w pewnym sensie pośrednikami sprzedaży.
 Jest to dobra opcja między innymi dlatego, że przy braku inwestycji w magazyn i towar możemy skupić się na promocji sklepu w Sieci. Przy odpowiednio wypromowanej witrynie, w niedługim czasie od uruchomienia sklepu, mamy szansę odnotować pierwsze zyski.  Ryzyko niepowodzenia jest, jak w każdym nowo zakładanym biznesie, ale ewentualne straty w przypadku niepowodzenia, będą znacznie mniejsze.
 

W dropshippingu niezwykle istotne jest odpowiednie narzędzie informatyczne, które musi działać w 100% sprawnie. Powinno być elastyczne oraz przygotowane na integrację z zewnętrznym systemem dystrybutora. W końcu odpowiednia współpraca pomiędzy systemami zapewni szybki czas realizacji zamówień składanych przez naszych klientów oraz komfort pracy administratorom sklepu.

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ja polecam wszystkie biznesowe posunięcia z poziomu internetu. Korzystam z kantorbox i kont internetowych.

Anonimowy pisze...

Prosto i przejrzyście opisany temat. Polecam ten blog.

Anonimowy pisze...

Polecam tą stronę http://xn--jak-zarabia-vlb.pl/ opisane tam jest krok po kroku jak zacząć zarabiać w internecie. Można zarobić od kilkudziesięciu do kilkuset i więcej zł.

Mati pisze...

Artykuł niesamowicie motywuje mnie do założenia własnego biznesu.

HIVING POLSKA pisze...

Szanowni Państwo,

Nazywam się Katarzyna Wądołowska i reprezentuję panel konsumencki Hiving. Niestety nie mogłam nigdzie znaleźć Państwa skrzynku pocztowej. Pozwalam sobie zatem zostawić komentarz.

Jesteśmy francuską spółką specjalizującą się w badaniach rynku i opinii konsumentów. Niedawno uruchomiliśmy nową polską platformę, która pozwala swoim użytkownikom zarabiać pieniądze, wypełniając płatne badania internetowe.

Oto strona opisująca naszą działalność:
https://www.joinhiving.com/pl_PL/more/what-is-hiving

Zapraszamy Państwa do współpracy i zapoznania się z naszym Programem Partnerskim.
Jeśli są Państwo zainteresowani współpracą lub chcą zasięgnąć dodatkowych informacji o Programie Partnerskim, prosimy o kontakt.

Pozdrowienia,
HIVING POLSKA

Anonimowy pisze...


Tak też można

http://szybkie-pieniadze-przez-internet.blogi.pl/

Jesteśmy na FB