Jak zaoszczędzić pieniądze na dojeździe do pracy?

Otóż w moim przypadku oszczędności , które poczyniłem z tego tytułu są dosyć pokaźne a zawdzięczam to temu, że za namową kolegi z pracy , kilka lat temu przerzuciłem się z miejskiego środka lokomocji (jakim były autobusy) na rower.
Szczerze mówiąc byłem niezbyt pozytywnie do tego nastawiony , głównie ze względu na odległość (3.5km). Myślałem, że dojazd do pracy zajmie mi około godziny ze względu na dystans i duże nachylenie terenu. Odkładałem mój “pierwszy raz” bardzo długo, aż w końcu pewnego ranka zdecydowałem że do pracy pojadę rowerem. Ku mojemu zaskoczeniu, dojazd zajął mi tylko 30 minut i nawet nie byłem bardzo zmęczony.
I tak oto moja przygoda z rowerem trwa do dzisiaj – już ponad 2.5 roku.
 

A oto efekty :
- 1500 funtów zaoszczędzone na biletach autobusowych w ciągu ostatnich 2.5 roku
- całkowite wydatki na dojazdy do pracy rowerem – 150 funtów . Nowy rower zakupiony w promocji na stronie SportsDirect za 80 funtów (przeceniony z dwustu). Akcesoria i części do roweru (łącznie z oponami i dętkami) oraz nieprzemakalne ubranie kosztowały mnie w tym okresie prawie 70 funtów. Bardzo łatwo więc obliczyć ile, zaoszczędziłem przez ten okres na zmianie środka lokomocji. Różnica pomiędzy tym co musiałbym wydać na przejazdy autobusem a tym co w sumie wydałem na rower to 1350 funtów.
 

Mój cel został zatem osiągnięty. Chciałem ograniczyć ilość pieniędzy wydawanych na dojazdy do pracy i  to mi się w stu procentach udało. Nie spodziewałem się jednak, że oszczędności będą tak duże.
 

Oprócz zaoszczędzonych pieniędzy, oszczędzam również czas – nie muszę tracić czasu na dojście na przystanek, nie muszę czekać na autobus, który i tak bardzo często się spóźniał a czasami wcale nie przyjeżdżał. W sumie, dojazd rowerem do pracy zajmuje mi mniej czasu niż dojście do przystanku i dojazd autobusem do pracy/domu (szczególnie popołudniu gdy są korki na ulicach). Jakby na to nie patrzeć korzystam podwójnie:
                                                      oszczędzam czas i pieniądze !!! 


A to jeszcze nie koniec korzyści wynikających z jazdy na rowerze, bo przecież jest jeszcze aspekt zdrowotny.
 

Jazda na rowerze:
- pozwala spalić około 500 kalorii w ciągu godziny spokojnej jazdy (to dokładnie tyle ile zajmuje mi dojazd do pracy i powrót do domu)
- poprawia ogólną wydolność organizmu
- zwiększa wytrzymałość i siłę mięśni
- może być doskonałym sposobem na odreagowanie stresu
 

Jak widzicie jazda na rowerze ma same zalety, nie tylko dla zdrowia ale także i dla naszych kieszeni.
  

Oszczędzanie jest naprawdę proste, trzeba tylko chcieć !!!
  

 Pozdrawiam wszystkich poszukujących okazji do oszczędności.

Brak komentarzy: